§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep www.libra-sklep.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.libra-sklep.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.libra-sklep.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.libra-sklep.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.libra-sklep.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – F.H. LIBRA s.c. Dominika Motyka, Maria Plewa, ul. Rynek 33, 34-400 Nowy Targ, NIP: 735 00 19 417, tel: 601 523 227, e-mail: [email protected]
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep www.libra-sklep.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.libra-sklep.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- W przypadku prezentowania cen promocyjnych, Sklep informuje o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni poprzedzających obniżkę, zgodnie z przepisami o informowaniu o cenach towarów i usług.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza adresowego zamówienia i przesłanie do nas – poprzez kliknięcie na klawisz ZAMAWIAM. Z chwilą wysłania zamówienia, zostaje ono przekazane do realizacji.
- Zastrzegamy sobie prawo odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości tzn. bez podania numeru telefonu lub adresu e-mail, pod którym będzie możliwe potwierdzenie zamówienia.
- Zamówienia (oprócz telefonicznych) można składać przez całą dobę. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą od rana najbliższego dnia roboczego.
- Zastrzegamy sobie prawo do wycofania niektórych produktów ze sprzedaży.
- Ceny towarów znajdujących się w naszym sklepie wyrażone są w złotych polskich.
- Wszystkie produkty prezentowane na naszych stronach internetowych są oryginalne.
- Z zakupionego produktu można zrezygnować w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki (bez podania przyczyny), zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Rezygnacja może nastąpić tylko wtedy, gdy produkt:
- nie był używany
- nie został pozbawiony fabrycznego opakowania – folia, jeżeli takie posiadał
- nie został pozbawiony fabrycznego opakowania – pudełko, jeżeli takie posiadał
- nie został w inny sposób zniszczony.
- Klient potwierdza zapoznanie się z kosztami dostawy oraz procedurą postępowania w przypadku nieodebrania przesyłki określoną w § 6.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności – po wyborze formy płatności zostaną Państwo przeniesieni do Centrum Rozliczeniowego Przelewy24.pl.
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 97 1020 3466 0000 9702 0072 0813 (Bank PKOBP S.A.)
- W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …„.
- Dokonanie płatności za zamówienie (niezależnie od sposobu płatności) jest równoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, w szczególności zasad dotyczących kosztów dostawy i zwrotu w przypadku nieodebrania przesyłki określonych w § 6.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 1 dnia roboczego od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
- W przypadku automatycznego zwrotu płatności przez system płatności elektronicznej, Sprzedawca może potrącić uzasadnione koszty (dostawy, zwrotu) przed przekazaniem środków Klientowi, z zastrzeżeniem uprawnień konsumentów wynikających z ustawy o prawach konsumenta.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- czas kompletowania Produktów wynosi 1-2 dni roboczych (w wyjątkowych sytuacjach do 3-4 dni, uprzednio informując w opisie produktu bądź poprzez górny pasek strony)
- dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 1 dzień roboczy od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost lub DPD.
- Przesyłki w paczkomatach InPost są przechowywane przez 72 godziny od momentu dostarczenia. Po tym czasie zostają automatycznie zwrócone do Sprzedawcy.
- W przypadku nieodebrania przesyłki z paczkomatu InPost przez Klienta w terminie przechowywania (72 godziny), Klient zobowiązany jest pokryć koszty dostawy oraz koszty zwrotu przesyłki zgodnie z taryfą przewoźnika, łącznie do wysokości faktycznie poniesionych kosztów obsługi takiej przesyłki.
- Nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Konsument, który chce odstąpić od umowy, musi złożyć wyraźne oświadczenie zgodnie z § 8 niniejszego Regulaminu.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową:
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
- Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: F.H. LIBRA, ul. Rynek 33, 34-400 Nowy Targ.
- W powyższej wiadomości należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
UWAGA: Niniejszy paragraf dotyczy wyłącznie odstąpienia od umowy przez Konsumenta na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta. Nie dotyczy sytuacji nieodebrania przesyłki bez złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Z zastrzeżeniem pkt 8 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: F. H. LIBRA, ul. Rynek 33, 34-400 Nowy Targ.
- Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy w wysokości odpowiadającej najtańszej standardowej opcji dostarczenia oferowanej przez Sklep przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie skargi za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z:
- nieprawidłowego działania Internetu, komputera lub oprogramowania Klienta,
- działań osób trzecich niezgodnych z prawem,
- przypadków siły wyższej.
§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
- Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie jest nieodpłatne.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym: komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Sklep dąży do zapewnienia dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej można składać na adres: [email protected]
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Regulamin obowiązuje od dnia: 01.09.2025 r.
Ostatnia aktualizacja: 01 września 2025 r.
