§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep www.libra-sklep.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.libra-sklep.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.libra-sklep.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  • FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.libra-sklep.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  • KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  • KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  • PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  • SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.libra-sklep.pl.
  • SPRZEDAWCAUSŁUGODAWCA – F.H. LIBRA s.c. Dominika Motyka, Maria Plewa, ul. Rynek 33, 34-400 Nowy Targ, NIP: 735 00 19 417, tel: 601 523 227, e-mail: [email protected]
  • UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  • CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep www.libra-sklep.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
  5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.libra-sklep.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  6. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  7. W przypadku prezentowania cen promocyjnych, Sklep informuje o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni poprzedzających obniżkę, zgodnie z przepisami o informowaniu o cenach towarów i usług.

§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza adresowego zamówienia i przesłanie do nas – poprzez kliknięcie na klawisz ZAMAWIAM. Z chwilą wysłania zamówienia, zostaje ono przekazane do realizacji.
  2. Zastrzegamy sobie prawo odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości tzn. bez podania numeru telefonu lub adresu e-mail, pod którym będzie możliwe potwierdzenie zamówienia.
  3. Zamówienia (oprócz telefonicznych) można składać przez całą dobę. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą od rana najbliższego dnia roboczego.
  4. Zastrzegamy sobie prawo do wycofania niektórych produktów ze sprzedaży.
  5. Ceny towarów znajdujących się w naszym sklepie wyrażone są w złotych polskich.
  6. Wszystkie produkty prezentowane na naszych stronach internetowych są oryginalne.
  7. Z zakupionego produktu można zrezygnować w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki (bez podania przyczyny), zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
  8. Rezygnacja może nastąpić tylko wtedy, gdy produkt:
    • nie był używany
    • nie został pozbawiony fabrycznego opakowania – folia, jeżeli takie posiadał
    • nie został pozbawiony fabrycznego opakowania – pudełko, jeżeli takie posiadał
    • nie został w inny sposób zniszczony.
  9. Klient potwierdza zapoznanie się z kosztami dostawy oraz procedurą postępowania w przypadku nieodebrania przesyłki określoną w § 6.

§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności – po wyborze formy płatności zostaną Państwo przeniesieni do Centrum Rozliczeniowego Przelewy24.pl.
  2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 97 1020 3466 0000 9702 0072 0813 (Bank PKOBP S.A.)
  3. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …„.
  4. Dokonanie płatności za zamówienie (niezależnie od sposobu płatności) jest równoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, w szczególności zasad dotyczących kosztów dostawy i zwrotu w przypadku nieodebrania przesyłki określonych w § 6.
  5. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 1 dnia roboczego od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  6. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
  7. W przypadku automatycznego zwrotu płatności przez system płatności elektronicznej, Sprzedawca może potrącić uzasadnione koszty (dostawy, zwrotu) przed przekazaniem środków Klientowi, z zastrzeżeniem uprawnień konsumentów wynikających z ustawy o prawach konsumenta.

§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
    • czas kompletowania Produktów wynosi 1-2 dni roboczych (w wyjątkowych sytuacjach do 3-4 dni, uprzednio informując w opisie produktu bądź poprzez górny pasek strony)
    • dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 1 dzień roboczy od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
  3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost lub DPD.
  4. Przesyłki w paczkomatach InPost są przechowywane przez 72 godziny od momentu dostarczenia. Po tym czasie zostają automatycznie zwrócone do Sprzedawcy.
  5. W przypadku nieodebrania przesyłki z paczkomatu InPost przez Klienta w terminie przechowywania (72 godziny), Klient zobowiązany jest pokryć koszty dostawy oraz koszty zwrotu przesyłki zgodnie z taryfą przewoźnika, łącznie do wysokości faktycznie poniesionych kosztów obsługi takiej przesyłki.
  6. Nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Konsument, który chce odstąpić od umowy, musi złożyć wyraźne oświadczenie zgodnie z § 8 niniejszego Regulaminu.

§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU

Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową:

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
  4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: F.H. LIBRA, ul. Rynek 33, 34-400 Nowy Targ.
  5. W powyższej wiadomości należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.

§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

UWAGA: Niniejszy paragraf dotyczy wyłącznie odstąpienia od umowy przez Konsumenta na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta. Nie dotyczy sytuacji nieodebrania przesyłki bez złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

  1. Z zastrzeżeniem pkt 8 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: F. H. LIBRA, ul. Rynek 33, 34-400 Nowy Targ.
  4. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy w wysokości odpowiadającej najtańszej standardowej opcji dostarczenia oferowanej przez Sklep przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
  5. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
  7. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.

§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie skargi za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z:
    • nieprawidłowego działania Internetu, komputera lub oprogramowania Klienta,
    • działań osób trzecich niezgodnych z prawem,
    • przypadków siły wyższej.

§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
  2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie jest nieodpłatne.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym: komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  5. Sklep dąży do zapewnienia dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej można składać na adres: [email protected]
  2. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  3. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e-mail podany w zgłoszeniu.

Regulamin obowiązuje od dnia: 01.09.2025 r.

Ostatnia aktualizacja: 01 września 2025 r.